"KTO JEST KIM..."
Szukaj:
Zaawansowane
Pogoda
Fora Wątki Nowy wątek Podgląd do wydruku
Start > Motolotnie / Samoloty UL > Tematyka ogólna > Wątek
napęd 2 silniki od MOTOCYKLA MZ ETZ 251
przez kolb33 28-01-2010 - 09:16:57
 
DZIEŃ DOBRY KOLEDZY CHCIAŁ BYM ZASIĘGNĄĆ INFORMACJI NA TEMAT NAPĘDU DO ULM MAŁY SAMOLOT 2 OSOBY PRZY POMOCY ETZ 251 (2 SILNIKI OD ETZ 251)??.CZY KTOŚ PRÓBOWAŁ ROBIĆ COŚ TAKIGO??WIEM CO POWIECIE ROTAX JEST TO FAJNY MOTOR ALE R-582 JEST ZA SŁABY A NA ROTAX 912 MNIE NIE STAĆ MOŻE JEST INNA ALTERNATYWA??MOZE JAKAŚ KONWERSJA SAMOCHODOWEGO ŚILNIKA ??ALE JEST WARUNEK NAPĘD BEZ ŚMIGŁA NIE MOŻE WAŻYĆ WIĘCEJ NIŻ 50 KILOGRAMÓW.BARDZO PROSZE O POMOC!!!MÓJ ADRES TO kolb33@o2.pl . tel 757813858.DZIĘKUJE ZA POMOC.POZDRAWIAM KOLB33
kolb33
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 16

Ranga:

  brązowa
Pozdrawiam, myślę że skoro 582 jest za słaby, to potrzebujesz 4 silniki z MZ. nie wiem ile to będzie ważyć, ale domyślam się ile będzie palić. Lata kilka silników motocyklowych z dobrym skutkiem(CBR, VFR, ZXR, YZF), ważą troszkę więcej, ale myślę, że tą drogą wcześniej poderwiesz swego ptaka. Była kiedyś taka piosenka Skaldów bodajże o gonieniu króliczka. I latanie i budowanie to wielka przyjemność, życzę sukcesów.
Jarosław Cieluch
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 53

Ranga:

  brązowa
Mam do sprzedania silnik z vw 2000 poremoncie nie dokonczonym: nowe , wal cylindry , tloki ,zawory ,prowadnice zaw ,gniazda zaw . sprzedam tanio jak to morzliwe cena zakupu nowch czesci
jurekzodiak
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 23

Ranga:

  brązowa
Jeżeli nie rotax to może BMW lub subaru , wiele samolotów ulm z tym lata a cena zdecydowanie mniejsza i są to już wypróbowane napędy.... pozdrawiam
avatar

Adam Kwiatkowski (cascader)
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 222

Ranga:

  złota
Re: napęd 2 silniki od MOTOCYKLA MZ ETZ 251
przez edward 28-01-2010 - 21:43:08
 
czesc kolb 33 moim marzeniem bylo latanie jak tylko zaczolem w podstawowej szkole bawic sie w modelarstwo kiedy nie majac forsy a byly to czasy kiedy odbywaly sie zloty w Olesnicy .Zbudowalem trzy Ulm-y pierwszy na skrzydlach od szybowca drugi podobny do kanadyjskiego Phantoma na nim sam sie nauczylem latac potem byl Ulm podobny do Szinoka mial skszydla od Laka 11 laminat wszystkie zrobilem na trabancie dwa byly rasowane nigdy mi nie zawiodl silnik . dodam ze smigla tez robilem sam dopasowalem do silnika .Moze tu jest problem jezeli robiles juz pruby i doszles do wniosku ze zaslaby silnik Byl czas kiedy zajmowalem sie rasowaniem trabantuw nawet rasowalem trabanty na wyscigi samochodowe palil wtedy okolo 20 litruw na 100 km gaznik byl od kawasaki o gardzieli 40mm .Dawalem ruwniesz gaznik od durzego wiata tez byly lepsze efekty Na budowie ulm i silnikach troche sie znam i chcialbym wiedziec co to za Ulm jak piszesz ze rotax 582 65 hp jest zaslaby rozumie lepiej miec wiecej mocy jesli mozesz dac troche zdjec swojego cacka na prywatna wiadomosc postaram sie i odpowiem ci swoje zdanie moze cos doradze mam silnik dwu cylindrowy boxer waga jego ok 35kg robilem pruby i zakladalem smiglo 2m o skoku 95 i radzil sobie super jesli mozesz prosze o pare zdjec na prywatna wiadomosc pozdrawiam edward
edward
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 231

Ranga:

  złota
Re: napęd 2 silniki od MOTOCYKLA MZ ETZ 251
przez kolb33 29-01-2010 - 07:29:42
 
DZień dobry Jest to kolb mark /// classic zobacz na internecie.W USA to bardzo popularna konstrukcja lata wspaniale.tylko ma długi start a to bywa uciążliwe.jest to samolcik bardzo fajny!!. .Amerykanie juz jego przerobili i i jest nowy KOLB MARK /// EXTRA TEN MA JUZ MOTOR Rotax 912.I tu jest problem cena tego motoru.Classic ma jeszcze jedna wade ma mały udżwig do końca to nie wiem cży to jest spowodowane mocą slnika czy też względy wytrzymałościowe.ALE wolałbym nie próbować.dlatego jest potrzebny motor o wadze zbliżonej do Rotax 582 ale większej mocy.Pozdrawiam Kolb33
kolb33
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 16

Ranga:

  brązowa
Witam.
To może coś takiego ?.....mam taki zamontowany na Ikarusie c22....potężna moc 92 kucyki w stosunku do wagi bo tylko 52 kg.


avatar

Marek Puchała
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 519

Ranga:

  złota
Napisz coś o konsumpcji przy lataniu po kręgu i start z konwojera, oraz przy locie poziomym przy szybkości przelotowej dla obciążenia 1-2osoby.Czy to choć trochę zbliża sie do tych 8l/h?

pozdrawiam
avatar

Henryk Mieszkowski
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 301

Ranga:

  złota
Czesc Henryk...
Ikarusa z tym napędem mam dopiero od września 2009 i nie zdążyłem za dużo polatac, przyszła zima i koniec latania .
Niestety na poczatku jego konsumpcja wynosiła dokładnie razy 2 to co podaje producent. Byłem lekko załamany smiling smiley. Problem leżał w układzie paliwowym . Silnik jest wyposarzony w komorze ssania w zawory membramowe , które zapobiegają cofaniu się mieszanki paliwowej . U mnie te zawory były całkowicie nie szczelne w takm stopniu że efekt był taki jakby wcale ich nie było . Poza tym ustawienia gazników nieodpowiednie, oraz poziom paliwa w komorze pywakowej tak duży że aż się przelewało . Efaktem tego wszytkiego było cofanie się mieszanki przez filtry powetrza . Paliwo dosłownie cieklo po szybach !!. Spalanie wtedy wynosiło dla 1 osoby 12-13 litrów przy obrotach 4400 i spokojnym locie , dla dwóch osób 18 litrów przy obrotach 5000 . Gdyby w tym momencie patrzeć na dane producenta to w locie w dwie osoby mam 400 obr mniej a zamiast 8 litrów spala 18 . Wkoncu udało mi sie skontaktować z jednym z kolegów naszego forum który lata na takim silniku i on podpowiedział mi co i jak ustawić . Jednoznacznie potwirdził że u niego lot w dwie osoby odbywa się przy obrotach 5300 i spalanie wynosi 8 litrów ......czyli można by powiedziec że dokładnie tak jak podaje producent . W tej chwili wszystko mam poustawiane tak jak trzeba , łącznie ze zregenerowanymi zaworami membranowymi które wkoncu działają jak trzeba . Nic obecnie nie wycieka i mieszanka się nie cofa . Niestety obecne warunki pogodowe nie pozwalają mi na start i sprawdzenie jakie bedzie spalanie w locie . Mam nadzieje że bedzie ze bedzie bardzo zbliżone do tego co podaje producent smiling smiley bo jeżeli tak jest u innych użytkowników to i u mnie musi byc podobnie .
Podsumowując ....jeżeli lot w jedną osobę u mnie odbywa się przy 4400 obr/min to nie powinienem spalić ni wiecej jak 7 litrów . Zaś w dwie osoby przy 4900-5000 obr powinienem się spokojnie zmieścić w tych 8 litrach . Myslę że jak śniegi stopnieją to uda mi sie to potwierdzić .

Marek



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2010-01-30 10:36 przez Air Ghost.
avatar

Marek Puchała
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 519

Ranga:

  złota
Dzięki za informacje, czekam niecierpliwie na raport jak się ociepli. Czy swoje obserwacje opierasz na jakimś przepływomierzu, czy tylko bańka z benzyną i oko?

Nie moge znależć w necie wykresui ile gramów paliwa potrzebuje na 1kWh.



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2010-01-31 13:46 przez Henryk Mieszkowski.
avatar

Henryk Mieszkowski
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 301

Ranga:

  złota
Re: napęd 2 silniki od MOTOCYKLA MZ ETZ 251
przez matt 30-01-2010 - 15:57:37
 
Witajcie.
Czy można przygotować tekst do kolejnej wypowiedzi w edytorze tekstu, sprawdzić pisownię i metodą kopiuj-wklej zamieścić na naszym forum?
Pozdrawiam.
matt
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 91

Ranga:

  brązowa
Henryku tylko zbiorniki i oko + zegarek , czyli ilość paliwa w zbiornikach, całkowity czas lotu z jednym startem ( ewentualni dwa starty) . Po lotach biore kalkulator i zaczynam.....dzielic , monożyć dodawać , odejmować ułamkowac a wynik zawsze wychodził taki że tylko iść do monopolowego po flaszke i sie upić . Jesli sie nic nie poprawi po moich regulacjach i napawach to zostane alkoholikiem smiling smiley


Matt..
piszesz w notatniku to co ccesz napisać na forum , potem zaznaczasz wszystko w notatniku i robisz kopiuj , przechodzisz do forum i robisz prawym klawiszem mychy wklej....wszystko.
Powiedz mi czy twoje pytanie jest związane z tym że pisząc na forum coraz bardziej zamula pisanie co powoduje to że niektóre literki są jakby nie wystukiwane na klawiaturze ???.......jesli tak to mam dokładnie to samo i nie wiem do końca czym to jest spowodowane.

Marek
avatar

Marek Puchała
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 519

Ranga:

  złota
Witaj Marek!!
We wrześniu opisywałeś problemy z VIKTOR-em II t.j. że pije jak smok i wywala paliwo przez filtry na gaźnikach i masz przód zababrany olejem.Opisałem Tobie że zawory-Ty nazwałeś je membranowymi-szczelinowo płytkowe prawdopodobnie nie są sprawne.Czy od tamtego czasu do tej pory nie zregenerowałeś ich?Przecież to było ewidentne!!!!!! A pisałeś że w sobotę od rana będziesz się bawił .Pewnie nie uwierzyłeś w moją wiedzę na ten temat i "olałeś"moją radę .Szkoda , policz ile paliwa wydmuchałeś w "ekologię".Czasami starego WILKA warto posłuchać.
Powodzenia i pozdrawiam życząc sukcesu w "normalnym paleniu" "WILK".
avatar

Andrzej"WILK" Wilczyński
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 517

Ranga:

  złota
Witam. Mattowi chyba, nie do końca o to chodziło;-))). Pozdrawiam. Zbyszek Szyszka
Zbigniew Szyszka
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 765

Ranga:

  złota
Wilku już opowiadam ....
NIe wydmuchałem od tatego czasu zbednego paliwa bo .....
posuchałem ciebie i wymontowałem zawory , zebrałem jeszcze pare innych informacji a dokładnie kilka dni temu od jednego z uzytkowników forum i takego napedu jaki ja użytkuje i ponieważ nie mogłem się zgrać w czasie z pogoda i czasem aby polatać to czas olewania sprawy przeciągnoł sie do teraz .
Mam wszystko juz naprawione i czekam na dni lotne. Tak że Wilku ja cię słuchałem smiling smiley
A tak na marginesie to po tym jak mi to opisałeś to jeszcze troche polatałem ale miałem tylko czas aby polatać a na naprawy już nie starczyło więc wolałem więcej spalić i nacieszyć się lataniem a na naprawy przyszedł czas teraz smiling smiley


Pozdrowienia z zasnieżonego po same jaja grudziądza
avatar

Marek Puchała
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 519

Ranga:

  złota
Witaj Marku!
Nie to że ja ,że wymądrzam się ,po prostu dobrze mieć świadomość że to nie jest zupełnie czcza pisanina . Jakiś czas temu pisałem prośbę do Wszystkich , aby jeśli skorzystają z czyjejkolwiek porady byli uprzejmi dać znać o efektach.To poprawia samopoczucie i poniekąd dopinguje do takich działań.
Pozdrawiam "WILK"
avatar

Andrzej"WILK" Wilczyński
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 517

Ranga:

  złota
 

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować