Warning: strstr() [function.strstr]: Empty delimiter. in /wm/portals/lotnicza/forumlp/read.php on line 517
Oblodzenie gaźników i Rotax 582
"KTO JEST KIM..."
Szukaj:
Zaawansowane
Pogoda
WIADOMOŚCI Z KRAJU
WIADOMOŚCI ZE SWIATA
MIKROLOTY
Fora Wątki Nowy wątek Podgląd do wydruku
Start > Motolotnie / Samoloty UL > Tematyka ogólna > Wątek
Jesień , niskie temperatury i wysoka wilgotność powietrza . Czy ktoś z kolegów może się podzielić wiedzą ( ma takowy system ) na temat wykonania systemu podgrzewu gaźników dla tego silnika ? Bo u mnie w samolocie go nie ma , a nie chciałbym ćwiczyć awaryjnego lądowania .....

pozdrawiam

jacek
avatar

Jacek Śliwicki
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 127

Ranga:

  srebrna
Niestety nie stosuję, choć czasem tak jak Tobie marszczy mi sie skóra z tyłu.
Znalazłem takie dwie fotki.

pozdrawiam

for identification turn left 30 degrees


avatar

Henryk Mieszkowski
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 264

Ranga:

  złota
Też to wcześniej wygrzebałem , ale to nie podgrzew tylko dodatkowe doprowadzenie ciepłego powietrza do filtra . Z tego co wyczytałem w sieci , to zła idea , zubaża mieszankę i dwusuwy nie lubią tego sposobu ( to raczej sposób dla czterosuwów ) . Jedyny racjonalny sposób to podgrzew korpusu gaźnika .

Z podgrzewów do 582 udało mi się znaleźć w sieci tylko to : [www.rotaxparts.net]

Może ktoś ma takowe , używa coś innego , podobnego ??

Nie chciałbym kupować kota w worku , a opis tego ustrojstwa jest bardzo enigmatyczny , jakieś cztery różne wersje , ale nic poza tym , żadnej instrukcji montażu , opinii , itp .

Ale pogrzebałem też dalej i chyba znalazłem rozwiązanie - niedaleko w Anglii . Za 132 funty z przesyłką ( Unia , a więc bez vatu i cła ) , system wykorzystuje ciepło z układu chłodzenia silnika , ma świetne opinie użytkowników , łatwo sie go montuje ( znalazłem opinie na jakiś forach ultralightowych ) . Zamówiłem , nie lubię jak marszczy mi się tyłek i napełnia pampers ....

[www.skydrive.co.uk]

pozdro

jacek



Zmieniany 4 raz(y). Ostatnia zmiana 2010-10-28 20:27 przez Jacek S..
avatar

Jacek Śliwicki
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 127

Ranga:

  srebrna
No i dobrze, zaimportujesz, zamontujesz i opiszesz nam jak to się sprawuje.
pozdrowienia

for identification turn left 30 degrees
avatar

Henryk Mieszkowski
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 264

Ranga:

  złota
Jacku, czy zamówienie dotarło?? Czekam na opinię i sam mam zamiar złożyć zamówienie.
avatar

Tomasz Lisowski (Liseczek)
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 1261

Ranga:

  złota
Zamówienie dotarło wczoraj , od zamówienia do odebrania upłynęło raptem 4 dni . Elementy lekkie wyglądają na dopracowane . Jest wszystko co potrzeba . Założę dopiero za jakieś 7 - 15 dni , teraz nie mam czasu , a i pogoda pod psem , nie do latania , a samolot mam obecnie na lotnisku 180 km od domu ....

Chciałem dodać do tego postu instrukcję montażu - może to pozwoli Wam wyrobić sobie własne zdanie , ale ma ponad 2,5 MB i na forum się nie zmieści . Jak ktoś chce , to mail na priv : geotyp@neostrada.pl - wyślę .

pozdro

jacek
avatar

Jacek Śliwicki
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 127

Ranga:

  srebrna
Witajcie. Zamówiłem z wydatną pomocą kolegi Jacka podgrzewy do gaźników takie same jak zawarte w na stronie podanej w linku. Wczoraj zamontowałem. Dzisiaj pogoda idealna do przetestowania urządzenia. Działa REWELACYJNIE!! ;-))). Duża wilgotność powietrza, ok 5-6 st. na plusie. Mało tego, był materiał porównawczy w postaci drugiej motolotni na rotaxie 582 tyle, że bez urządzenia. Kolega miał problemy już z dokołowaniem do pasa startowego. Kilka razy silnik mu gasł. Przyczyna lód w gaźniku. Oba gaźniki były zimne pokryte marznącą parą wodną. W środku lód! Moje gaźniki, dzięki urządzeniu letnie (temp.) i suche. Silnik, po rozgrzaniu do temperatury roboczej pracował bardzo płynnie w całym zakresie obrotów,. Jego praca była jakby dostojniejsza. Nie zaobserwowałem żadnego spadku mocy, czy zwiększonego zużycia paliwa.. Bałem się, czy gaźniki nie będą zbyt ciepłe, ale były tylko letnie, czyli takie jakie być powinny. Wleciałem w podstawę chmur na wysokości 300 m. Leciałem w nich ok 20 min. przy praktycznie zerowej widoczności. temp. ok 2 st.C. (na sterownicy, szybce owieki pojawiła się mżawka, czyli w gaźnikach idealne warunki do lodzenia. Nic takiego się nie wydarzyło. Cały lot trwał ponad godzinę. PODGRZEWY DZIAŁAJĄ i spełniają swoją rolę. Sam montaż jest bardzo prosty. Angole do zestawu wrzucili wszystko co potrzeba. Cały montaż trwa ok. 2 godzin. Pasuje do wszystkich siników z gaźnikami Bing-54 z chłodzeniem wodnym. Pasuje do konfiguracji z tłumikiem szmerów ssania jak i bez niego. Trzeba tyko zaznaczyć typ głowicy przy 582. Inne podłączenie powrotu cieczy chłodzącej do układu chłodzenia. POLECAM. Warto. Po co marszczyć cztery litery ze strachu, tak jak kolega dzisiaj. Na foto- tak wyglądają przed podłączeniem wężyków doprowadzających płyn z układu chłodzenia, no i oczywiście przed założeniem tłumika szmerów ssania. Z nim już niewiele byłoby widać. Pozdrawiam. Zbyszek Szyszka



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2010-11-14 18:52 przez Zbigniew Szyszka.


Moderator
Zbigniew Szyszka
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 712

Ranga:

  złota
Swój zestaw też już założyłem , ale jeszcze nie testowałem w locie . Potwierdzam , łatwy montaż , wszystkie elementy lekkie , dopracowane , niczego nie brakuje .

Fajnie , że testy wypadły pomyślnie , na anglosaskim forum ultralajtowym też bardzo chwalono to ustrojstwo . Proponuję przemyśleć treść postów , w tym temacie , mocno Panowie i wypuścić węża z kieszeni ......

Na angielskim forum znalazłem też fotkę , jak prosto odciąć pogrzew , kiedy go , np. w lecie , nie potrzeba .

pozdro

jacek



Zmieniany 3 raz(y). Ostatnia zmiana 2010-11-14 19:35 przez Jacek S..


avatar

Jacek Śliwicki
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 127

Ranga:

  srebrna
A jak zrobić podgrzew w silnikach chłodzonych powietrzem?
avatar

Moderator
Robert Olszak
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 800

Ranga:

  złota
Udało mi się trafić na e-bayu grzałki elektryczne.


avatar

Paweł Słomski (Karabus)
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 402

Ranga:

  złota
Witaj. Problem ten rozwiązał swego czasu kolega Zbyszek. Kliknij na kto jest kto, następnie wybierz jego wszystkie posty i znajdziesz rozwiązanie. Przynajmniej jeśli chodzi o rotaxa 503. Bardzo proste i ponoć skuteczne. Ja próbowałem zrobić podobne, ale nie zdążyłem przed zmianą silnika. Pozdrawiam. Zbyszek Szyszka
Moderator
Zbigniew Szyszka
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 712

Ranga:

  złota
Witam. Dzisiaj pogoda extremalna. -7 st C wiatr ok 6-7m/s, lekko pruszący śnieg. Wilgotność względna 95%. Pora na dokończenie testów podgrzewów. Chłodnice- pozostawiona 1/3 powierzchni roboczej, pozostała zasłonięta, a i tak trudno było osiągnąć temp. 60-70 st. Lot trwajacy ok 15 min. Dłużej się nie dało ze względu na marznące paluszki. Podgrzewy działają! W bardziej ekstremalnych warunkach próbować nie będę, bo i tak chyba nikt w takich latać nie będzie. Ustrojstwowo DZIAŁA i spełnia w pełni swoją rolę. Pozdrawiam. Zbyszek Szyszka



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2010-12-06 19:06 przez Zbigniew Szyszka.
Moderator
Zbigniew Szyszka
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 712

Ranga:

  złota
No to teraz Zbyszek , jak na Twardziela przystało , pozostało Ci tylko zapisanie się do grona Morsów .....

pozdro

jacek
avatar

Jacek Śliwicki
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 127

Ranga:

  srebrna
 

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować