"KTO JEST KIM..."
Szukaj:
Zaawansowane
Pogoda
Fora Wątki Nowy wątek Podgląd do wydruku
Start > Motolotnie / Samoloty UL > Tematyka ogólna > Wątek
Rotax 912 . Zaczęło się niedawno . Podczas nagrzewania silnika jest ok wskazówka
przesuwa się powoli w górę . Objaw występuje podczas lotu . Wskazówka zaczyna nagle
" tańczyć " np. w sekundę skacze z 90 stopni na 100 , potem z powrotem , ale już trochę
wolniej . I tak ciągle w granicach 10 stopni góra - dół . Wymieniłem czujnik wkręcany w głowcę , ale
niczego to nie zmieniło . Generalnie w niczym to nie przeszkadza , ale chciałbym jednak to poprawić ...

Czujnik w głowicy nie ma styku z cieczą chłodzącą i ma pewnie jakąś bezwładność cieplną więc
ewentualne korki gazowe i gwałtowne zmiany temperatury na czujniku chyba odpadają ....

Jakiś trop ??

jacek
avatar

Jacek Śliwicki
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 177

Ranga:

  srebrna
W moim przypadku był lużny konektorek.
Zbigniew Przysiecki
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 133

Ranga:

  srebrna
Kabelkom sie tez czasem pęka wewnątrz. Wymień cały kabel na lotniczy.
avatar

Przemysław Wiśniewski
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 1257

Ranga:

  złota
Cytat
Przemysław Wiśniewski
Kabelkom sie tez czasem pęka wewnątrz. Wymień cały kabel na lotniczy.

A jednak to nie to . To zegar . Wczoraj było gorąco odczyt po starcie stanął na 120 stopniach i tak został na przelocie . Wydawało mi się to niemożliwe bo woda i olej były na 95 stopni . Wpadłem na pomysł , aby w niego popukać palcem .
Odczyt spadł natychmiast o 20 stopni i wzkazówka się uspokoiła . Jednak trzeba pukać w niepokorne rozruszniki
i zegary ....

pozdro

jacek



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-08-03 10:41 przez Jacek Śliwicki.
avatar

Jacek Śliwicki
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 177

Ranga:

  srebrna
Tak mieliśmy w ln360 - jak pukało się w zegar to pomiar wracał (tam poziom paliwa). Jak się potem okazało to i tak był kabelek - po prostu "pukanie" szło po wszystkim. W każdy razie przy tylu wibracjach samolotu było to mocno mylące.
Te zegary też czasem padają - w sumie to nie były myślane pod tak dużą ilość wibracji. Wszystko się kiedyś psuje smiling smiley
avatar

Przemysław Wiśniewski
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 1257

Ranga:

  złota
czasem trzeba popukać głowę winking smiley



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-08-03 10:44 przez Marek Adamski.
MArek
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 530

Ranga:

  złota
Tak przy okazji, ostatnio odkryłem że moje wskazania temperatur i ciśnienia mocno szaleją ale tylko do dogrzaniu silnika. Szukamy, szukamy (skupiam się na masie).
Okazało się, że asy z fabryki C42 przypięli główny kabel masowy do silnika przy pomocy śruby trzymającej taką plastikową osłonę (śruba trzyma osłonę i oczko kabla). Osłona jak to osłona, jak się nagrzeje robi się ciut bardziej plastyczna i styk przestaje być pewny.... Na zimnym wszystko jest super..
avatar

Przemysław Wiśniewski
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 1257

Ranga:

  złota
 

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować