"KTO JEST KIM..."
Szukaj:
Zaawansowane
Pogoda
Fora Wątki Nowy wątek Podgląd do wydruku
Start > Motolotnie / Samoloty UL > Tematyka ogólna > Wątek
Jazz 2000 Ile potrzebuje Trasy do startu. ?
przez michal 23-09-2015 - 20:00:04
 
Witam.Tak jak w temacie potrzebuję wiedzieć ile Motolotnia marki Jazz 2000 Potrzebuje trasy,żeby wystartować.
Dane techniczne:
Waga 186 Kg
Rozpiętość: 9,6 m
Powierzchnia nośna: 13,4 m²
Silnik: Rotax 582 DCDI
Moc silnika: 64 KM
Maksymalna masa startowa: 450 kg
Załoga: 2 osoby
Prędkość nieprzekraczalna: 145 km/h
Maksymalna prędkość lotu poziomego: 130 km/h
Prędkość minimalna: 55 km/h (przy masie 450 kg)
Prędkość wznoszenia: 6 m/s
michal
Dołączył: 3 lat temu
Posty: 1
Cześć kolego, raczej przejmował bym się ladowaniem a nie startem bo to wymaga nie lada precyzij bo wystartować możesz z 50-ciu metrów ale zapewne bardziej doświadczeni koledzy piloci niż ja podpowiedzą ci to i owo.
Sylwester Kruk
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 50

Ranga:

  brązowa
Start w neutralnym powietrzu jedna osoba, i wnioskuje ze to sratus p2s to 80m.
Jarek M.
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 107

Ranga:

  srebrna
Proponuje z dystansem do parametrów podchodzić, bo obciążenie śmigła gra dużą rolę tutaj.

Ja dociążyłem swoje pod trasy, to wydłużył mi się rozbieg znacznie.

Polecam na dużym lotnisku GPS appkę na tel + ew. kamerkę zamontować i przetestować rozbieg, dobieg, etc.
avatar

Jakub Dudek
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 121

Ranga:

  srebrna
Nie da się precyzyjnnie określić rozbiegu,zadużo czynników wpływan na start.Siła i kierunek wiatru,wysokość trawy na pasie,ciśnienie w oponach,tęperatura,waga motolotni przy starcie,wilgotność powietrza no i jak kolega pisał zaciążenie śmigła.można jeszcze coś znaleść np.czy pas jest poziomy.
Zbigniew Przysiecki
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 133

Ranga:

  srebrna
Zwracam tylko uwagę że oderwanie kół od ziemi to jeszcze nie start.
Mój Jazz odrywa się po 30m . Ale jeżeli na końcu tych 30 m była by ściana albo las to bym nie próbował ;-).
avatar

Paweł Słomski (Karabus)
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 502

Ranga:

  złota
Paweł, zgadza się. W każdym sprzęcie podaje się długość startu na określoną wysokość. Samo oderwanie kół od ziemi, to nie wszystko.

Robert

[www.oksl-goledzinow.pl.tl]
avatar

Moderator
Robert Olszak
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 1156

Ranga:

  złota
Koledzy... mówimy o starcie po którym można przejść do wznoszeniaspinning smiley sticking its tongue out
Jarek M.
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 107

Ranga:

  srebrna
Cytat
Robert Olszak
Samo oderwanie kół od ziemi, to nie wszystko.
Noooo , a gdyby przeszkodą był rów - to będzie wszystko spinning smiley sticking its tongue out
Marian Wińkowski
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 87

Ranga:

  brązowa
Cytat
Paweł Słomski (Karabus)
Zwracam tylko uwagę że oderwanie kół od ziemi to jeszcze nie start.
Mój Jazz odrywa się po 30m . Ale jeżeli na końcu tych 30 m była by ściana albo las to bym nie próbował ;-).
Przeszkoda wysoka na 1m =10m i tak dalej.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-09-25 20:38 przez Zbigniew Przysiecki.
Zbigniew Przysiecki
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 133

Ranga:

  srebrna
Cytat
Zbigniew Przysiecki
Cytat
Paweł Słomski (Karabus)
Zwracam tylko uwagę że oderwanie kół od ziemi to jeszcze nie start.
Mój Jazz odrywa się po 30m . Ale jeżeli na końcu tych 30 m była by ściana albo las to bym nie próbował ;-).
Przeszkoda wysoka na 1m =10m i tak dalej.

Spore uproszczenie w tym liczeniu.
Naumiałem się strartować z trawnika na koncu którego była ściana (ekran dzwiękochłonny) a za nią dwupasmowa droga za która była stacja paliw i dwa maszty radiotelekomunikacyjne.
Dzisiaj start z trawnika gdzie ma dookoła las nie stanowi wiekszego problemu ;-).
avatar

Paweł Słomski (Karabus)
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 502

Ranga:

  złota
Możemy się przechwalać Która motka startuje po 5 metrach a która pionowothe finger smiley
Ja na mojej można powiedzieć że wylatałem dużo i w różnych warunkach.
Ale uśredniając... to rozbieg 80 m trzeba przyjąć.
Jarek M.
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 107

Ranga:

  srebrna
A ja tam będę mało oryginalny i powiem że dla bezpiecznego latania potrzeba co najmniej ok 300 m ładnego pasa przez przeszkód na podejściach i to na dwóch kierunkach . A co jeśli silnik "prychnie " , wlejemy gorszego paliwa , (kupione w formowej stacji benzynowej nie gwarantuje dobrej jakości ) ,próby silnika w motolotni nie ma szans wykonać , bo nie ma takich hamulców które utrzymają 80 KM , albo dostaniemy się nawet w mały rotor ?
Latam na silnikach ok 80 KM , bywało czasem tak, i to po starcie że te 80 KM wystarczało ledwie na lot po prostej , bez wznoszenia . Tak więc nie bardzo wiem po co te licytacje , kto wystartuje szybciej .
Jarek
Jarek
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 256

Ranga:

  złota
to fakt Polska jest tak religijnym krajem, że nawet paliwo jest chrzczone.
MArek
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 530

Ranga:

  złota
Mój samolot startuje w ok 80-90m. Jak wieje 20kts z boku to dystans niespodziewanie się wydłuża... trzeba też o tym pamiętać. Asfalt/trawa/mokra trawa, temperatura powietrza, ilość paliwa, waga pasażera... Wszystko robi różnicę.

Jak się spasuje w jednym czasie ciężki pacjent, start w upalny dzień po jakimś przelotnym opacie z cb'ka to można się zdziwić - byli już tacy, co się zdziwili ale o tym nie opowiedzą..



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-09-29 08:54 przez Przemysław Wiśniewski.
avatar

Przemysław Wiśniewski
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 1257

Ranga:

  złota
Potrzeba 300m pasa żeby w miarę bezpiecznie startować i ładować.
Pozdrawiam Michał.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-09-30 22:26 przez Michał Wachowski.
avatar

Michał Wachowski
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 186

Ranga:

  srebrna
Witaj.... mam motolotnię Jazz 2000 na rotax 912 - 80 KM skrzydło Stratus P-15 , wylatałem ponad 1125h i moim skromnym zdaniem kolega Jarek i Michał mają rację potrzeba dla bezpiecznych lotów ok 300m pasa. Długość startu uzależniona jest od wielu czynników tak jak tu koledzy wymieniali - siła wiatru, jego kierunek, ewentualne rotory od zabudowań drzew lub wysokich krzewów, zależy czy jest to wiatr boczny, czołowy czy też tylni (nieraz i tak trzeba wystartować) ma wpływ wysokość trawy, gęstość powietrza i inne czynniki które wymienili tu koledzy a nie sposób z nimi się nie zgodzić... ma też wpływ na to czy masz trymer do skrzydła i Twój nalot i opanowanie maszyny, który może się liczyć przy trudnym podejściu do lądowania ( boczne porywy wiatru, termika itd). Skrzydełko to co opisałeś ma małą stosunkowo powierzchnię a i siła silnika też nie daje dużego zapasu..... Co z tego , że w pojedynkę na start (tylko oderwanie kół) starcza mi długość hangaru ( ok.27m) jak już z pasażerem i to słusznej wagi i przy bocznym lub tylnym wietrze ok 3m/s wydłuża się do ponad 150m a czasem i do 200m, pozdrawiam i radzę brać pod uwagę minimum 250-300m i to przynajmniej w jednym kierunku całkowicie bez przeszkód - Adam



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-10-01 00:27 przez Adam Kwiatkowski (cascader).
avatar

Adam Kwiatkowski (cascader)
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 222

Ranga:

  złota
Na takim sprzęcie (o tych parametrach co opisujesz) latał kiedyś Boguś Bigora (teraz lata na Jazz2000 z silnikiem rotax 912-100 KM) jest to wspaniały kolega i baaaardzo doświadczony pilot, (jest w kontaktach) on Ci wytłumaczy jakie są możliwości tej "motolotni" i ile trzeba miejsca do startu i lądowania w różnych warunkach.... w razie czego dzwoń do mnie 507183223 pozdrawiam cascader
avatar

Adam Kwiatkowski (cascader)
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 222

Ranga:

  złota
 

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować