"KTO JEST KIM..."
Szukaj:
Zaawansowane
Pogoda
Fora Wątki Nowy wątek Podgląd do wydruku
Start > Motolotnie / Samoloty UL > Tematyka ogólna > Wątek
Mam jeszcze jedno pytanie, ostatnie, czy w 582 warto montować podgrzewy, spotkałem się ostatnio ze znajomymi którzy latają na takich silnikach, powiedzieli mi że podgrzewy w tej wersji są zbyteczne, że to tylko niepotrzebny wydatek, co o tym sądzicie?.
Zdzisław Piasecki
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 59

Ranga:

  brązowa
To zależy kiedy latasz i czy lubisz lądowania w terenie przygodnym smiling smiley. A tak serio. Warto. Osobiście miałem jedną przygodę z oblodzeniem (zanim zamontowałem podgrzewy) ale o pewnych innych przypadkach słyszałem 2-3 wśród naszych kolegów. Pewnych tzn. zarejestrowane zdjęcie czy film. Koledzy w UK - z racji nieco bardziej wilgotnego klimatu - mają w tym zakresie duże doświadczenia winking smiley

Ponieważ jeden obraz wart tysiąca słów...



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-10-14 11:38 przez Ryszard Lewandowski.


avatar

Ryszard Lewandowski
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 777

Ranga:

  złota
I jeszcze film nagrany po lądowaniu awaryjnym. Silnik zaczął tracić moc - pilot bezpiecznie wylądował. Korpus jest wyraźnie oszroniony, iglica bez śladów oblodzenia.

https://www.youtube.com/watch?v=1xDmT-D9zcM
avatar

Ryszard Lewandowski
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 777

Ranga:

  złota
Czyli odpowiedź nasuwa się sama, podgrzewy potrzebne, pozdrawiam
Zdzisław Piasecki
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 59

Ranga:

  brązowa
Przy odpowiednio niesprzyjających warunkach szron może pokazać się nawet w temperaturze otoczenia +16 stopni.

.
.
[autogyro-wiatrakowiec.blogspot.com]
avatar

Marek Siekirka
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 204

Ranga:

  złota
Zbyszku, latam też na 582 i miałem raz przygodę z oblodzeniem... Po starcie, nie miałem jeszcze 100 metrów i silnik zaczął 'falować' na obrotach. Szukałem już miejsca, gdzie mogę awaryjnie wylądować, jednak lot poziomy dało się jakoś utrzymać. Domyśliłem się, że to może być oblodzenie. Poruszałem kilka razy pedałem gazu i jakoś 'doczołgałem' się do tych 100 metrów (dobrze, że to było nad polami) i silnik wrócił do swoich, właściwych parametrów. Wzniosłem się zatem na bezpieczną wysokość i nad lądowiskiem wykonałem dalszy lot, sprawdzając parametry silnika. Za chwilę wylądowałem, a gaźniki były całe mokre z zewnątrz... Był to dzień, w którym przechodził front i cały czas lało. Ja wystartowałem pod wieczór. Temperatura na ziemi nie była jakaś mała, bo 12-15 stopni, ale wilgotność powietrza powalająca. Po tym incydencie, natychmiast wstawiłem podgrzewy. Szczerze polecam. Lepiej zapobiegać...
Pozdrawiam!
Dominik Kaźmierczak
Dołączył: 7 lat temu
Posty: 81

Ranga:

  brązowa
Dominik, jak latałem na 912 - ce, to dość często dochodziło do oblodzeń gaźników, po zamontowaniu podgrzewów jak ręką odjął, problem znikną, 582 -ki tak nie znam więc poruszyłem temat, w dodatku słyszałem podpowiedzi, że podgrzewy w tym silniku są zbyteczne, z opinii jednak wnioskuję że zamontowanie jest konieczne, pozdrawiam.
Zdzisław Piasecki
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 59

Ranga:

  brązowa
Ja też słyszałem, że do 582 podgrzewy są mniej koniecznie jak np. do 912... Przekonałem się natomiast na własnej skórze, dlatego piszę o tym... Myślę, że lepiej je mieć, niż zostać zaskoczonym. Pozdrawiam.
Dominik Kaźmierczak
Dołączył: 7 lat temu
Posty: 81

Ranga:

  brązowa
A ma może ktoś namiary gdzie można kupić podgrzewacze do 582 i ile kosztują?

.
.
[autogyro-wiatrakowiec.blogspot.com]
avatar

Marek Siekirka
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 204

Ranga:

  złota
Podgrzewy produkowane w Polsce, k/ Wrocławia, tel. 607 851 437, kolor żółty, cenę znajdziesz na ,,Sprzedajemy pl. ,, ,,Zestaw podgrzewów gaźników,, dzwoń dopiero za dwa tygodnie, jest na wyjeździe.
Zdzisław Piasecki
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 59

Ranga:

  brązowa
Ale to są podgrzewy do R912. Do 582 są nieco inne i inaczej podłączane (min. do głowicy).

Ja swoje podgrzewy do 582 kupowałem w UK, w Skydrive. Link do kategorii: http://www.skydrive.co.uk/products.asp?cat=451. Zwróć uwagę, że są różne wersje dla szarych i niebieskich głowic.

W SkyDrive podgrzewy nie są najtańsze ale są doskonale wykonane i zawierają pełny komplet wszystkiego co potrzeba do montażu (opaski, wężyki bardzo dobrej jakości, loctite, króciec który wkręca się zamiast zaślepki na głowicę itd.).

A i jeszcze jedna informacja na temat montażu samych podgrzewów (tych ze SkyDrive) na gaźnikach. W instrukcji jest informacja, że można je osadzić ręcznie lub lekko stukając młotkiem przez klocek drewniany. "No f..ing way" - jak na to zareagował mój znajomy serwisant Rotaxa z UK. Gaźniki trzeba zdemontować i wybrać się do lepszego serwisu samochodowego gdzie za dwie/trzy dychy podgrzewy zostaną pięknie osadzone na prasie.



Zmieniany 3 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-10-26 22:10 przez Ryszard Lewandowski.
avatar

Ryszard Lewandowski
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 777

Ranga:

  złota
Swego czasu opisywałem tutaj te podgrzewy z Skydrive + trochę teorii o oblodzeniu:
http://www.sky-life.pl/oblodzenie-gaznikow/
PS: Mi się udało zamontować bez użycia prasy... aczkolwiek łatwo nie było :/



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-10-27 12:19 przez Konrad Ziębakowski.
Konrad Ziębakowski
Dołączył: 3 lat temu
Posty: 66

Ranga:

  brązowa
Zgadza się , te podgrzewy są do 912, producent tłumaczył mi że do 582 jest inny ,,króciec,, , że wie o co chodzi, i z montażem nie będzie miał żadnego problemu, u mnie w 912- ce montował, robi to naprawdę z głową, tylko że w 912 ce, po montażu podgrzewów trzeba synchronizować gaźniki,
Zdzisław Piasecki
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 59

Ranga:

  brązowa
Ja tam niewiem, latam dużo w różnych warunkach, często FL080...
Podgrzewy silą rzeczy wylądowały na gaźnikach mojego 912...
Ważne, żeby je dobrze/szczelnie osadzić.
avatar

Przemysław Wiśniewski
Dołączył: 7 lat temu
Posty: 1250

Ranga:

  złota
Wydaje mi się, że różnica pomiędzy podgrzewami do 582 i 912 jest nieco bardziej skomplikowana. Te z UK mają zupełnie inny - niesymetryczny kształt. Z uwagi na to, że gaźniki w 582 są montowane z boku, równolegle do silnika (inaczej niż w 912) podgrzewy są pogrubione z jednej strony. Zgodnie z opisem instalacji w 582 ta pogrubiona część jest montowana "w kierunku wiatru" tak, żeby swoją powierzchnią dodatkowo osłaniać fragment korpusu gaźników - najbardziej narażony na oblodzenie. Z tego powodu montaż tych podgrzewów w 582 pchającym i ciągnącym jest... nieco inny.
avatar

Ryszard Lewandowski
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 777

Ranga:

  złota
 

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować