"KTO JEST KIM..."
Szukaj:
Zaawansowane
Pogoda
Fora Wątki Nowy wątek Podgląd do wydruku
Start > Wiatrakowce > Tematyka ogólna > Wątek > Strona 2
Re: List do Helmuta
przez Ireneusz Krajewski 04-06-2013 - 21:03:14
 
Cześć Pawle

Myślę ,że z wyborem instruktora i szkolenia jest jak z butami.
w markowwych placisz za "znak" jakości i firmę
"chińszczyznę " kupisz taniej.Wybór należy do ciebie

Co do Panów Pilotów ze śmigłem z przodu to też trafiłem na latających bez łączności , wbrew wszelkim zasadom, wykołowujących na pas podczas mego lądowania,zostawiających "maszyny" na środku pasa itp.
Parafrazując Szpital na peryferiach" Gdyby głupota miała skrzydła to niektórzy piloci"atali latali by jak gołębice"

Życząc innym i sobie tylu lądowań co startów pozdrawiam I.Krajewski
Ireneusz Krajewski
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 265

Ranga:

  złota
Re: List do Helmuta
przez J.Ż0łnowski 06-06-2013 - 13:25:41
 
Witajcie.
Tak sobie myślę! że to chyba ta pogoda na nas tak wpływa,brak słoneczka,z latania nici
czasu dużo a więc jest czas na [ pyskowanie] jak kto woli.
Temat jest poważny,zostawiam go Wam ,nie wypowiadam się.
okii
J.Ż0łnowski
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 205

Ranga:

  złota
Re: List do Helmuta
przez Paweł Komender 30-09-2013 - 19:11:57
 
Ostatnio Xenon2 SP-XENB został przerejestrowany na A-230DM.

Czy ktoś może mi odpowiedzieć, jaki może być powód i cel takiej zmiany?
To była legalnie latająca w Polsce maszyna, z pełną dokumentacją.
Co mogło skłonić właściciela do takiego ruchu?



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-09-30 19:13 przez Paweł Komender.
Paweł Komender
Dołączył: 6 lat temu
Posty: 51

Ranga:

  brązowa
Re: List do Helmuta
przez Robert Olszak 01-10-2013 - 08:26:53
 
Najlepiej spytać samego właściciela.
avatar

Robert Olszak
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 1161

Ranga:

  złota
Re: List do Helmuta
przez MArek 01-10-2013 - 08:50:12
 
Podobno komornik ścigał właściciela i dlatego uciekł do Stanów winking smiley Ale tak poważnie....
Robert tu zapewne nie chodzi o odpowiedź co mogło skłonić właściciela do takiego ruchu. Wyczuwam tu kolejny rebus Pawła w którym chodziło raczej o zwrócenie uwagi na sam fakt przerejestrowania.

Pozdrawiam
Marek
MArek
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 530

Ranga:

  złota
Re: List do Helmuta
przez Paweł Komender 01-10-2013 - 12:41:16
 
Cytat
Marek Adamski
Podobno komornik ścigał właściciela i dlatego uciekł do Stanów winking smiley Ale tak poważnie....
...
Nie ma mowy o ucieczce do Stanów. smiling smiley

Poza Polską, Węgrami i Rumunią, a w szczególności w USA
nie ma zarejestrowanych na ASC wiatrakowców dwuosobowych.

Myślę, że to raczej ucieczka przed kosztami wykonania biuletynów i obsługi rocznej
w certyfikowanym zakładzie. Taniej i prościej przejść na ASC i zrobić serwis
w innej firmie.

Koszty certyfikacji w ULCu są bardzo wysokie, i ktoś, kto to zrobił, nigdy nie będzie mógł
konkurować cenowo z zakładem niecertyfikowanym.

Następna sprawa, to kwestia posiadanego (lub nie) Świadectwa Kwalifikacji Pilota.
Jak się go nie ma, to nie można latać na SP, a na ASC, jak się zapłaci drobne pieniądze
komu trzeba, i zrobi "licencję", to podobno już można.

Tylko ciekawe, jak długo ULC będzie tolerował takie działania.

Komunikat ULC z lipca jest jednoznaczny, co do tzw. "szkoleń":

[www.ulc.gov.pl]

a i tutaj na forum było to ostatnio poruszane:

[forum.lotniczapolska.pl]

[dziennikustaw.gov.pl]



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-10-01 12:53 przez Paweł Komender.
Paweł Komender
Dołączył: 6 lat temu
Posty: 51

Ranga:

  brązowa
Re: List do Helmuta
przez MArek 01-10-2013 - 14:42:56
 
A ja powiem tak.... zadałeś pytanie na forum i sam sobie odpowiedziałeś Bravo!!! To tak jakbyś zapytał ..."posłuchajcie Zenek miał w kuchni czerwone kafle, a teraz ma zielone czy ktoś wie dlaczego"???
Robert dobrze Ci odpowiedział zapytaj właściciela dlaczego tak zrobił. Wiadomo przecież jeśli ktoś włada jakąś rzeczą i jest ona jego własnością to ma prawo z nią zrobić to co chce.

Czasem się zastanawiam czy na forum chcesz wystąpić jako Rzecznik ULC, czasem często bronisz jednej firmy produkującej wiatrakowce, a drugą atakujesz. Czasem też lekko ciętym językiem pijesz do wiatrakowca Xenon, czy samego Celiera. No sam zauważ prześledź swoje posty i sam zrób sobie rachunek sumienia. Płaci Ci ktoś za to???
Z jednej strony dobrze , że jest taka osoba jak Ty , która ożywia to forum, bo jak można zauważyć "forum motolotniowe" jakoś się kręci, ale "forum o tematyce wiatrakowce" to raczej leży na " intensywnej terapii" i czasem złapie oddech m.in. dzięki Tobie.

piszesz;

...."Koszty certyfikacji w ULC-u są bardzo wysokie, i ktoś, kto to zrobił, nigdy nie będzie mógł
konkurować cenowo z zakładem niecertyfikowanym"...

Podobnie jest w biznesie, każdy wybierze tańszą opcje, mniej uciążliwą, a z tego co widać wiele osób wybiera inne kraje do rejestracji i szkolenia / łatwiej, prościej, szybciej i niejednokrotnie taniej /.
Łatwiej i prościej to nie znaczy byle jak, tak jak niegdyś pisano na forum. Chodzi tu o uproszczenie wielu spraw i o łagodniejsze bardziej liberalne podejście w tematyce "bawienia się w lotnictwo i spełnianie marzeń o oderwaniu się od ziemi".
Szczególnie ożywia się temat szkoleń i obcych rejestracji, kiedy dojdzie do jakiegoś zdarzenia lotniczego dla przykładu na sąsiednich znakach OK-... Sam widziałem program w TV po jakimś tam zdarzeniu kiedy wypowiadano się , że w Czechach jest gorsze szkolenie i dlatego m.in. dochodzi do zdarzeń lotniczych. A ile było zdarzeń na SP- ???... więc gdzie błąd??? też wina szkoleń???. Ten temat był również poruszany na forum. Każdy z nas widzi zainteresowanie i coraz większą liczbę statków powietrznych, a więc i zdarzeń statystycznie będzie więcej. A na to nie ma recepty. Każdego z nas latających może to spotkać czy będzie miał licencję Czeską , amerykańską, czy chińską. W końcu jesteśmy tylko ludźmi i nie mamy wpływu na pewne wypadki zdarzeń. Nikt nie lata i nie czeka na dzień w którym miałby się zabić!!!!

cyt;

....."Następna sprawa, to kwestia posiadanego (lub nie) Świadectwa Kwalifikacji Pilota.
Jak się go nie ma, to nie można latać na SP, a na ASC, jak się zapłaci drobne pieniądze
komu trzeba, i zrobi "licencję", to podobno już można"...."

O co kaman ??? No Trochę Cię poniosło....Ostatnio wyszkolono do ASC czterech instruktorów o czym pisano na forum. Nie mam wiedzy, czy te osoby szkolą kogoś czy nie, ale nie możesz podważać kwalifikacji, czy predyspozycji do szkolenia osób,które nie znasz. To co piszesz to takie czepianie się.
Przypisywanie fachowości szkolenia tylko kilku osobom, które znasz, a które wymieniałeś w swoich wcześniejszych postach to takie jednostronne działanie. Robienie pozytywnej aury wokoło osób, które same do niedawna szkoliły do obcych licencji, pod egidą zagranicznych szkół. Dzisiaj w swoich postach potępiasz szkolenia, czy rejestrację u zagranicznych sąsiadów. Zauważ , że osoby które stawiasz na piedestale same szkoliły do obcych licencji. Dzisiaj się nawróciły i na nowo piszą lotniczy testament pod swoje dyktando.
Dajmy szansę nowym rozwinąć "wirnik".

cyt;

..."Tylko ciekawe, jak długo ULC będzie tolerował takie działania"...

Ja mam tylko nadzieję, że w końcu ARP otrzyma przyzwolenie na nadzór i tworzenie nowego micro-lotnictwa w Polsce. Mam nadzieję , że kiedyś przyjdzie taki dzień kiedy, będzie normalnie jak w Czechach. W Polsce też mamy wiele mądrych osób , które w zdrowy sposób będą prowadzić to małe lotnictwo, które jak widać nie pasuje do tego "Wielkiego Wora" z wielkimi samolotami, z procedurami i check listą do startu na motolotni jak w Dreamlinerze.

Pozdrawiam
Marek
MArek
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 530

Ranga:

  złota
Re: List do Helmuta
przez Marek Be. 19-09-2014 - 13:39:50
 
Czy metody "propagowania" wiatraków uległy zmianie? Z moich informacji -raczej nie.
Marek Be.
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 18

Ranga:

  brązowa
 

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować