"KTO JEST KIM..."
Szukaj:
Zaawansowane
Pogoda
Fora Wątki Nowy wątek Podgląd do wydruku
Start > Wiatrakowce > Tematyka ogólna > Wątek
LeonGyro
przez LeonGyro 09-12-2014 - 10:34:18
 
Witam Towarzystwo !

Ktoś może widzieli moją pracę, jeśli nie - jesteś zadowolony aby pokazać je tutaj

Mieszkam w Szwajcarii, ale jednostki produkcyjne zlokalizowane na Ukrainie, we Lwowie ( w pobliżu Polsce , kilka godzin jazdy ) .

Jeśli ktoś z Was zainteresowany moim rozwoju i chciałbym zebrać podobnego wiatrakowca - może zaoferować " szwajcarską jakość w ukraińskim cenie " (~9500 EUR TANDEM, ~16000 EUR Side-by-Side)

Czytałem trochę i rozmavjam po polsku (sam pochodzę zo Lvova).


SIDE-BY-SIDE Gyro

[www.rotaryforum.com]

[youtu.be]
[youtu.be]
[youtu.be]
[youtu.be]


TANDEM Gyro

[www.rotaryforum.com]

[youtu.be]
[youtu.be]
[youtu.be]



Zmieniany 3 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-12-09 10:39 przez LeonGyro.


avatar

LeonGyro
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 29

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez Ludwik Korzeniewski 09-12-2014 - 15:02:50
 
Tak na szybko licząc
Tandem: 9500x4,2=39.900 PLN
Side-by-Side: 16000x4,2= 67.200 PLN
Jeżeli były by to ceny brutto to całkiem interesująca sprawaspinning smiley sticking its tongue out
Nawet netto chyba też bardzo konkurencyjne
Ludwik Korzeniewski
Dołączył: 6 lat temu
Posty: 46

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez Roman Szymilewicz 09-12-2014 - 15:19:24
 
Leon śledzę twoje wpisy rotaryforum.com i gyrocopter-forum.de.
Proszę o kontakt romans@biker.com.pl
Roman Szymilewicz
Dołączył: 4 lat temu
Posty: 5

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez LeonGyro 09-12-2014 - 15:30:11
 
ceny je brutto ale to je : bez silnika, bez lopat i bez avioniky (instrumentov),

pełna cena brutto będzie 20.000 do 40.000 euro (w zależności od silnika)



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-12-09 15:31 przez LeonGyro.
avatar

LeonGyro
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 29

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez Piotrek 09-12-2014 - 21:25:05
 
Leongyro wycenił na emaila witraka na rotax 914 gotowego do lotu za 41tys euro, cena do wiatraków na rynku bardzo konkurencyja.
Piotrek
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 286

Ranga:

  złota
Re: LeonGyro
przez Irek Sawicki 10-12-2014 - 11:11:41
 
Cześć,
biorąc pod uwagę oferowaną wstępnie cenę, trzeba przyznać, że jest bardzo atrakcyjna. Ale...
czy chcemy kupić i latać na Ukrainie, czy raczej w Polsce? Przy twierdzącej odpowiedzi na drugą część pytania, pozwolę sobie na kilka informacji i wyliczeń, tak trochę z zawodowego punktu widzenia (i siedzenia) winking smiley.

Cło (import z Ukrainy). Preferencyjna stawka na samoloty i pozostałe statki powietrzne, o masie własnej nieprzekraczającej 2000kg, dla celów cywilnych wynosi 0%. Fajnie, ale... dla zastosowania tej stawki, procedura wymaga przedstawienia certyfikatu. Teraz nasuwa się pytanie, czyjego? Czy ukraińskiego, jeśli taki będzie czy też polskiego, czyli trzeba nam zapukać do ULC-u. Moim zdaniem, niepotwierdzonym oczywiście, w domyśle nasze przepisy rozumieją, że ma być świadectwo polskie. A jak je uzyskać? I za ile (czasu i pieniędzy)? W innym przypadku, czyli w tym gorszym, stawka celna 7,7%.

Podatek VAT. W imporcie towarów podstawą opodatkowania jest wartość celna powiększona o należne cło, ale to nie wszystko. Dolicza się również inne koszty, jak np. transport i koszty ubezpieczenia. Stawka VAT oczywiście podstawowa, czyli 23%.

Policzmy dla przykładu:
1. zakup 41.000 Euro x 4,20 = 172200,00
2. cło 7,7% = 13259,40
3. inne koszty = 2500,00
4. dług celny = 187959,40
5. VAT 23% = 43231,00

Razem daje nam to ponad 230tys. w walucie lokalnej smiling smiley czy warto? Może kiedy będzie wiadomo dużo więcej o tym sprzęcie, ktoś uzna, że warto. Niestety, wszędzie gdzie Rotax, zawsze będzie drogo...

Niemniej jednak – Leon, popieram Twoją robotę i kibicuję na przyszłość. A na wiosnę, jeśli będzie możliwość obejrzenia sprzętu, chętnie wybiorę się na Ukrainę, wszak mam niedaleko smiling smiley

do miłego,
irek
Irek Sawicki
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 53

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez LeonGyro 10-12-2014 - 11:42:02
 
Nie strasz ludzi hot smiley

- fragmenty (zestaw części) wiatrkowca TANDEM - ~9500 euro (z exportom/transportem do Polski z Ukrainy bende ~10500 EUR), resztę można kupić w Polsce (wirnik, silnik, nawigacji - trzeba kupić w Polsce) .

Przygotuj się na urządzeniu :

~18-20'000 euro ( z silnikiem BMW K1200 RS)
~27-30000 euro (z silnikiem używanym Rotax 912S )
~35000 euro (z nowym silnikiem Rotax 912 S )
~45000 evro (z nowym Rotax 914 silnika)

dwa (2x) wiatriakowca "TANDEM" są montowane we Francji przez 27.000 EURO
wiatriakowec "SIDE-By-SIDE" są montowane we Francji przez 35.000 EURO

w Polsce jest zdecydowanie tańsze smileys with beer

[www.rotaryforum.com]



Zmieniany 5 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-12-10 11:53 przez LeonGyro.
avatar

LeonGyro
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 29

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez Irek Sawicki 10-12-2014 - 11:56:31
 
Leon, nie było moją intencją straszenie winking smiley Może wprowadzisz zdrową konkurencję na naszym rynku, przede wszystkim cenową, bo moim skromnym zdaniem, polskie ceny "fabrycznych" sprzętów są zbyt duże!
Żyjemy, gdzie żyjemy, w bardzo dziwnym kraju i takie, a nie inne mamy realia. Nie to, co Szwajcaria smiling smiley
Irek Sawicki
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 53

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez LeonGyro 10-12-2014 - 13:49:13
 
Irek tutaj, aby uzyskać więcej informacji po Side-by-Side: [www.rotaryforum.com]

Ale to jest prototyp technologiczny zeby przetestować aerodynamikę i pomysły w ogóle, potrzebujesz całkowitej reviziji i modyfikacji - SIDE-BY-SIDE jest obecnie w początkowej fazie rozwoju
avatar

LeonGyro
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 29

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez LeonGyro 11-12-2014 - 16:04:51
 
Ja również produkowaw i testowaw lopaty w całości z aluminium, ale na razie ne jest producovane v serije
wirnik byl testovany vo Franciji na XENONe

[www.rotaryforum.com]


avatar

LeonGyro
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 29

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez MArek 11-12-2014 - 19:15:00
 
Leon twój wiatrakowiec tandem optycznie przypomina MT. Możesz napisać jakie są dane tych wiatrakowców chodzi mi o ich wagę, prędkości lotu, stosowane średnice wirników. Jesteś odważny więc śmiało pisz. Ciekawy jestem czy na Ukrainie jednostka wagi jaką jest kilogram wagi wiatrakowca jest tożsama z kilogramem przedstawianym u producentów europejskich.Trzymam kciuki za rozwój i życzę wprowadzenia nowości na rynku m.in w Polsce.

Pozdrawiam
Marek
MArek
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 530

Ranga:

  złota
Re: LeonGyro
przez LeonGyro 12-12-2014 - 11:02:39
 
LeonGyro - TANDEM:

Waga pusta:

Prototyp №4 - 285kg z silnikiem Rotax 912S
Prototyp №5 - 298 kg z silnikiem BMW K1200 RS

Zbiorniki są wykonane z kompozytu. Włókno węglowe są również wykorzystywane do uzyskania krzeseł

Nadal można zmniejszyć wagę na 8-10 kg (jeśli cały materiał zastąpić węglem (carbonem)) - ale koszt wzrośnie o 4 tysięcy euro
avatar

LeonGyro
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 29

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez MArek 12-12-2014 - 11:44:20
 
Bardzo Ci dziękuję Leon za podanie wagi Twojego wiatrakowca. Już myślałem, ze moje wagi są popsute, ale jednak nie. W przyszłym roku przejadę się z Wagami w kilka miejsc i zważę kilka znanych egzemplarzy. Oczywiście swoje spostrzeżenia opiszę na forum. Zważę całość, nie będę demontował foteli, wirnika czy odkręcał kół.
A tak w ogóle zastanawiam się ile waży w całości nowy nabytek kolegi Marka Sikirki ? W jego wiatrakowcu jest kilka aluminiowych rurek, silnik 582, wirnik ogon...w mojej ocenie blisko 200 Kg. Możesz Marku podać wagę swojego wiatrakowca?

Pozdrawiam
Marek
MArek
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 530

Ranga:

  złota
Re: LeonGyro
przez Marek Siekirka 12-12-2014 - 13:35:18
 
Chyba każdy wie jak wygląda Butterfly Monarch. Sprecyzuję, że mój jest wersją podstawową ze zwykłym zawieszeniem. Nie mam podwójnych wahaczy i systemu G-Force, ani rozbudowanego systemu prerotacji. W tej konfiguracji, w stanie gotowym do lotu ( kompletny, z wirnikiem, tylko wlać paliwo, odpalić i lecieć ) waży 170 kg. Kilka aluminiowych rurek, minimum awioniki, silnik i wirnik, i tak duża waga. Sam zachodzę w głowę jak to możliwe...

Leon.
Sprecyzuj ile ważą Twoje wiatrakowce. Co masz na myśli pisząc, że suchy waży tyle.
Ile ważą w stanie gotowym do lotu ( z paliwem lub bez paliwa).
avatar

Marek Siekirka
Dołączył: 5 lat temu
Posty: 298

Ranga:

  złota
Re: LeonGyro
przez LeonGyro 12-12-2014 - 13:58:37
 
285 kg to jest w komplecie z wirnikiem, z płynów, z oleju w silniku
avatar

LeonGyro
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 29

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez Piotrek 12-12-2014 - 16:57:33
 
Waga mojego wiatrak gotowego do lotu na r582 bez pailwa 194kg


Piotrek
Dołączył: 10 lat temu
Posty: 286

Ranga:

  złota
Re: LeonGyro
przez LeonGyro 17-12-2014 - 19:07:29
 
video prototypu #5
[youtu.be]

video: [youtu.be]


avatar

LeonGyro
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 29

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez LeonGyro 17-12-2014 - 19:08:43
 
photo prorotypu #2 "SIDE-BY-SIDE"


avatar

LeonGyro
Dołączył: 8 lat temu
Posty: 29

Ranga:

  brązowa
Re: LeonGyro
przez MArek 17-12-2014 - 23:24:42
 
Bardzo ładnie lata. Dzięki za zamieszczenie fotek i filmów. Zapewne ten wiatrakowiec znajdzie również swoich zwolenników.
MArek
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 530

Ranga:

  złota
Re: LeonGyro
przez Ludwik Korzeniewski 18-12-2014 - 11:26:33
 
Jeżeli już to thumbs upthumbs upthumbs up spinning smiley sticking its tongue out.
Leon czy to ty tak latasz?
Marek zapewne wiesz co i jak lata i na czym i na co można sobie pozwolić. Jeżeli cena końcowa będzie atrakcyjna będą chętni na zakup thumbs up
Ludwik Korzeniewski
Dołączył: 6 lat temu
Posty: 46

Ranga:

  brązowa
 

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować