"KTO JEST KIM..."
Szukaj:
Zaawansowane
Pogoda
Fora Wątki Nowy wątek Podgląd do wydruku
Start > Wiatrakowce > Tematyka ogólna > Wątek
Firma "Gyro-Tech" opatentowała swój wyrób. Co się będzie działo - czas pokaże.

[wiatrakowce.com.pl]
Dariusz Jankowski

Ranga:

srebrna
A jaki jest cel tego patentu?

Janusz

Janusz Kowalczyk

Ranga:

złota
No patent to patent .
Z takiego materiału jak w patencie , o takich wymiarach itd ,bez uzgodnienia ( opłacenia się )
nikomu wirnika zrobić nie wolno ? ? ?
Nie znam się na wirnikach ale poniższa specyfika danych z patentu "zawłaszcza "- ogranicza
poczynania w szerokim zakresie -a może w całym stosowanych obecnie wirników

Szczegóły ochrony to między innymi :

– długość łopaty od 3 m do 4,5 metra
– cięciwa łopaty od 150 mm do 230 mm
– grubość profilu 8H12 od 15mm do 33 mm
– ilość warstw tkanin szklanych i węglowych od 8 do 20
– kompozytowy dźwigar łopaty o szerokości od 15 do 35 % cięciwy łopaty
- oraz inne pozostałe elementy i szczegóły techniczne łopaty
Marian Wińkowski

Ranga:

brązowa
Jeśli patent ma chronić Twój produkt, Marku, to uważam, że to dobry pomysł, ale jeśli taki zakres ochrony ma utrącić konkurencję, to może Ty to nazwiesz biznesem, dla mnie jednak jest to buta i sk...syństwo. Nie wydaje mi się, by to mogło godzić we wcześniejszych producentów łopat. Dobrze, że bracia z Lubania narobili wcześniej 1000 kompletów łopat, bo inaczej musieliby zaprzestać kontynuowania tych prac. Gdyby jednak okazało się, że działa to tak, że od tej chwili nikt inny nie może produkować łopat w podobnej technologii, zapewniam, że ludzie są kreatywni i szybko znajdą sposób na obejście Twojego patentu. Ja sam mam już dwa skuteczne pomysły.

Marek Siekirka

Ranga:

złota
Re: Wirnik "Gyro-Tech" - Ochrona Patentowa
przez LeonGyro 10-12-2014 - 16:16:55

Marek,
chciałbym spróbować twoj wirnik na mojem wiatrakovce v 2015 .

Twój wirnik ma lopaty z kompozytu lub aluminium lub w połączeniu ?

Jaka jest konstrukcja łopatek (bez opisu szczegółowo):