Fora Wątki Nowy wątek Podgląd do wydruku |
---|
Start > Wiatrakowce > Tematyka ogólna > Wątek |
Bierne bezpieczeństwo konstrukcji. przez
Janusz Kowalczyk
01-12-2018 - 17:24:36
|
Cześć
Powoli docieram do ostatecznego wykończenia konstrukcji i naszła mnie pewna wątpliwość. Dotyczy ona bezpieczeństwa (lub raczej niebezpieczeństwa) wynikającego z kształtu i wielkości zastosowanych elementów wyposażenia kabiny . Oczywiście nikt nie montuje ostrych lub sterczących elementów mogących spowodować uszkodzenia ciała w momencie mniej groźnego wypadku , jednak jest jedna część , która w odróżnieniu np. od samochodów jest traktowana po macoszemu : fotele. W wielu konstrukcjach (fabrycznych) fotele kończą się na wysokości ramion , lub niżej. Brak im zagłówka. Wprawdzie raczej nikt nam nie wjedzie w ogon i nie spowoduje w ten sposób gwałtownego przemieszczania się głowy w tył , ale przy wywrotce (np : na skutek błędu przy starcie czy lądowaniu) pilot będzie telepany na wszystkie strony i zbyt niskie podparcie głowy , lub jego brak zamiast potłuczeń , może mieć skutek ..... . Zastanawiam się więc nad wykonaniem nowej formy fotela z wyższym zagłówkiem , oraz podwyższonymi punktami podparcia barkowych pasów bezpieczeństwa. Co sądzicie na ten temat? Janusz PS Na fotkach: Ela jako przykład wiatrakowca z bardzo niskim fotelem , oraz obecna wysokość zagłówka w moim wiatrakowcu - chyba jednak za nisko. (przepraszam za nieco przybrudzony "garnitur" ). |
||
Re: Bierne bezpieczeństwo konstrukcji. przez
Marek Adamski
01-12-2018 - 20:21:16
|
Janusz
Te konstrukcje maja być proste lekkie i bezpieczne czyli najprostsze. Lataj szkoda czasu. Trzymam kciuki |
||
Re: Bierne bezpieczeństwo konstrukcji. przez
Janusz Kowalczyk
09-01-2019 - 22:49:47
|
W ramach walki z kompromisami i dążenia do doskonałości zrobiłem nową formę i w efekcie mam nowy fotel , wyższy od poprzedniego o 15 cm.
Janusz |
||
Re: Bierne bezpieczeństwo konstrukcji. przez
Janusz Kowalczyk
23-01-2019 - 21:51:43
|
Trochę "tuningu" i mamy carbon look.
Janusz |
||