Fora Wątki Nowy wątek Podgląd do wydruku
Start > Aviator Club > Wątek > Strona 5
Re: Wiatrak Czerwonego Barona
przez Feliks 05-06-2016 - 01:25:43
 
tutaj taki silnik z e skszydłem jako tłok eye rolling smiley

video: [youtu.be]
avatar

Feliks
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 185

Ranga:

  srebrna
Cytat
Feliks
tutaj taki silnik z e skszydłem jako tłok eye rolling smiley

video: [youtu.be]

Trochę bez sensu. Zmiana ruchu posuwisto/zwrotnego na obrotowy to zawsze strata.
A śmigło (które składa sie ze "skrzydeł) od razu się obraca.
avatar

Paweł Słomski (Karabus)
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 502

Ranga:

  złota
Re: Wiatrak Czerwonego Barona
przez Feliks 24-07-2016 - 03:38:00
 
Cytat
Paweł Słomski (Karabus)
Cytat
Feliks
tutaj taki silnik z e skszydłem jako tłok eye rolling smiley

video: [youtu.be]

Trochę bez sensu. Zmiana ruchu posuwisto/zwrotnego na obrotowy to zawsze strata.
A śmigło (które składa sie ze "skrzydeł) od razu się obraca.

No właśnie z sensem , bo chodzi o opory powietrza ; takie skrzydło ma 10 razy mniejsze opory w stosunku do siły nośnej (czyli działającej na wał korbowy .. ) Opory wiatraka to prawie całe jego koło , a i skrzydełka miniaturowe .. no i gdyby na samochodzie zamontować wiatrak z prądnicą i takie skrzydełko z wałem , to będzie widać duża różnice na korzyść skrzydełka .. jego powierzchnia , no powiedzmy dwumetrowa może dać 180 kg siły parcia na wał przy prędkości 100 km/h (i w dół i w górę), przy minimalnym oporze , rzędu 18 kG siły oporu ....
avatar

Feliks
Dołączył: 9 lat temu
Posty: 185

Ranga:

  srebrna
 

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować